Facebook advertenties zijn een fantastisch middel om met een klein budget uw doelgroep te bereiken. Facebook biedt maar liefst 12 verschillende advertentiemodellen aan, waaronder carrousel advertenties, videoadvertenties, foto-advertenties en lead advertenties. Ook biedt het social media platform de mogelijkheid om uw doelgroep zeer specifiek samen te stellen, waardoor advertenties alleen getoond worden aan de juiste gebruikers.

Zelf Facebook Advertisement inzetten

Online is veel informatie te vinden over het inzetten van Facebook advertenties. Voordat u gaat adverteren is het belangrijk om te bedenken wat uw doel is. Van brand awareness tot meer verkopen in uw webshop of het verzamelen van kwalitatieve leads voor een dienst, het is allemaal mogelijk met Facebook advertenties. Ook zijn er verschillende targeting mogelijkheden. Door een doelgroep te bepalen komen advertenties op het juiste moment in beeld bij de juiste personen. De doelgroepen kunnen gedefinieerd worden op basis van demografische of geografische kenmerken, online gedrag en ontelbaar verschillende interesses.

Facebook Advertising uit handen geven

Voordat iemand Facebook advertisement helemaal onder de knie heeft zal er wel een tijd overheen gaan. Als u zelf de tijd niet heeft om advertenties optimaal in te richten en te beheren kunt u dit beter uitbesteden aan een specialist. Er zijn namelijk veel variabelen om rekening mee te houden. Om erachter te komen wat het beste werkt valt het aan te raden om verschillende testen te doen, zowel met de content als de plaatsing en de doelgroep. Door uw social media marketing uit handen te geven houdt u tijd over voor andere belangrijke zaken binnen uw bedrijf en kunt u er gerust op zijn dat u geen kansen laat liggen.

Hoe kan ik u helpen?