Social media is een snel veranderend medium waarbij er ieder jaar weer nieuwe platformen en technieken opduiken. Instagram, Facebook, LinkedIn en nieuwere platformen zoals TikTok worden veelvuldig gebruikt. Als bedrijf is social media marketing onmisbaar voor uw online marketing. Social media marketing kan veel betekenen voor uw bedrijf. Dit zijn 3 tips voor uw social media marketing in 2020.

Focus op Stories

Stories zijn al een tijd geleden geïntroduceerd door Snapchat en zijn tegenwoordig ook een feature op Instagram en Facebook. Veel bedrijven weten nog niet hoe ze Stories moeten inzetten, terwijl de consument het al een tijdje gebruikt. Neem Stories daarom zeker mee in uw social media marketing strategie.
De Stories-functionaliteit is niet alleen op steeds meer platforms beschikbaar, maar wordt ook steeds verder uitgebreid. Zo kunt u tegenwoordig producten verkopen via Instagram Stories. Gebruikers komen zo direct op uw webshop terecht.

Van interactie en likes naar bereik

Social media is tegenwoordig bijna overal aanwezig. Mensen willen alles wat zij beleven tegenwoordig delen op social media en dit zorgt voor een ongezonde druk op het leven.
De druk om een fantastisch leven te leiden wordt vaak té hoog. Instagram heeft daarom als eerste platform het aantal likes verwijderd bij de posts. Hierdoor wordt het voor uw bedrijf of merk minder belangrijk om te richten op het aantal likes maar verschuift de focus naar KPI’s zoals het bereik. Ook in dit geval bieden Stories een goede aanvulling. Naar verwachting volgen binnenkort meer platforms met het verwijderen van likes.

Focus op micro-influencers

Influencer-marketing is de afgelopen jaren flink gegroeid. Misschien volgt u zelf met uw persoonlijke account ook wel een aantal influencers om weg te dromen bij hun mooie foto’s. Het vertrouwen in influencers is echter gedaald doordat sommige grote influencers hun geloofwaardigheid zijn verloren. In 2020 verschuift de focus voor bedrijven van grote influencers naar micro-influencers. Dit zijn wat minder bekende influencers die veel meer vertrouwen van de consument winnen. Hierdoor levert een samenwerking wat minder bereik op, maar vaak wel zeer waardevolle leads. Uiteindelijk levert de samenwerking dus meer op.