Op social media laten we allemaal maar wat graag zien wat voor leuke dingen we beleven. Iedereen hoopt dat een leuke foto of video veel likes en comments krijgt. Hoe meer likes een bericht krijgt hoe leuker we dat vinden. Organisaties die actief zijn op social media gebruiken likes vaak ook als graadmeter. Maar een like is tegenwoordig zo gegeven en zegt daardoor erg weinig. Laat het succes van uw content niet afhangen van het aantal likes of hoeveel personen het bericht gezien hebben, maar van statistieken die daadwerkelijk bijdragen aan het behalen van uw doelstellingen. Dit doet u met engaging content.

Vertel uw verhaal

Veel bedrijven die social media inzetten staren zich blind op het aantal likes en comments van een post. Vaak zeggen deze twee niet zoveel over hoe interactief de post is. Want als het uw doel is om meer engagement te creëren met uw doelgroep, dan wilt u zien dat volgers het bericht bijvoorbeeld massaal delen met hun volgers. Op deze manier verspreidt het bericht zich onder nog meer potentiële klanten. Door uw verhaal op een unieke manier te vertellen zullen volgers sneller betrokken raken bij de organisatie. U wilt uiteindelijk een langetermijnrelatie aangaan en meerwaarde bieden aan uw volgers. U kunt dan meten wat de content voor impact heeft op de conversiecijfers. Vraag u daarom af, hoe leest u nu de impact van een post? 

Doelgroep voorop

De activiteit van uw volgers is dus het voornaamste doel. De doelgroep staat voorop. Het klinkt zo logisch en het is ook erg logisch. Toch blijkt het lastig om uw doelgroep echt te begrijpen en aan te spreken. Door op social media met de doelgroep in gesprek te gaan leert u ze steeds beter kennen. Een goede manier om dit te doen is het betrekken van volgers bij uw bedrijf, bijvoorbeeld door ze mee te laten denken over bepaalde vraagstukken. Wanneer uw volgers zich gehoord voelen zullen zij eerder bereid zijn om een bericht te delen.

Groei organisch

Een goed organisch bereik is tegenwoordig heel belangrijk. Adverteren en winacties zijn voorbeelden van trucjes om ervoor te zorgen dat veel mensen in een relatief korte tijd kennis maken met uw bedrijf. Het gaat er echter niet om hoeveel mensen uw pagina leuk vinden, maar hoeveel er daadwerkelijk binding hebben met uw bedrijf. Om een groot en organisch bereik te creëren moet u authentiek zijn. Ga op zoek naar manieren om op te vallen tussen de concurrenten. Door regelmatig content te verspreiden groeit uw organische bereik het snelst. Voor die langetermijnrelatie is dit uiteindelijk het beste.

Kent u TikTok al?

Wanneer we het hebben over social media dan denkt iedereen aan Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest en zelfs Snapchat. Tegenwoordig is de app TikTok enorm aan het groeien. Heeft uw organisatie TikTok al een kans gegeven? Op dit nieuwe social media netwerk zijn vooral jongeren aanwezig en kunt u vrij snel een groot bereik creëren, zonder veel volgers te hebben.

Hoe kan ik u helpen?